Niet toegevoegd

Bananenmuffins met amandelmeel en kokosbloem
Niet toegevoegd
Dit product is niet beschikbaar in de geselecteerde winkel. Gelieve een ander product te kiezen of uw winkel te wijzigen.
Niet toegevoegd
Dit product is niet beschikbaar in de geselecteerde winkel. Gelieve een ander product te kiezen of uw winkel te wijzigen.
Er bestaat al een mandje
Bij je laatste bezoek heb je de volgende producten aan je mandje toegevoegd.
Wat wil je met deze producten doen?
Welkom bij Carrefour
Bienvenue chez Carrefour
Elk jaar vind je in onze winkels het klassieke roze lintje, opgesmukt door een Belgische kunstenaar. In 2021 is het Hare Koninklijke Hoogheid Delphine van Saksen-Coburg, een geroemde artieste, die het zevende roze lintje versierd heeft met haar beroemde “Love Line”. Vanaf 15 september kan je het ontdekken in onze winkels, voor de prijs van € 3. Bij aankoop van een lintje wordt € 2 doorgestort naar Pink Ribbon. Een klein gebaar, een groot verschil.
De laatste 6 jaar zijn liefst 131.100 lintjes van Pink Ribbon gekocht in de deelnemende Carrefour-winkels. Goed voor een bijdrage van € 262.000.
De actie “De Solidaire Afronding” gaf je de kans om met een eenvoudig gebaar de strijd tegen borstkanker te steunen. Je kon de hele maand februari lang het bedrag op je kassaticket afronden naar boven, op het moment van je aankoop, ten voordele van Pink Ribbon. Alle ingezamelde munten gingen naar de organisatie.
De actie "De Solidaire Afronding" ten voordele van Pink Ribbon was een enorm succes. Door de massale steun van onze klanten verzamelde Carrefour maar liefst
€ 447.026 voor het goede doel. Een eenvoudig gebaar met grootse gevolgen! Een welgemeende ‘dank u wel’ aan jullie allemaal.
In 2020 werden in onze winkels niet minder dan 15.000 maskers, 50.000 pakken kiwi, 850.000 kg bananen en 21.100 veters verkocht. De verschillende georganiseerde acties (lingerie, GSK – Sensodyne, Nestlé) hebben op hun beurt € 43.000 opgebracht. In de Roze Mars hebben 561 medewerkers 1,26 keer het equivalent van de aardomtrek gestapt, en zamelden zo € 3.000 in. In totaal brachten de verkoop en de verschillende acties de prachtige som van € 193.000 op.
Papillon is een bananenproducent die smaak en kwaliteit vooropstelt. De Papillon-banaan wordt geteeld op de vruchtbare vulkanische aarde in het zuiden van Guatemala, waar de vrucht geniet van een perfect klimaat. Resultaat: heerlijke en kwaliteitsvolle bananen, het hele jaar door! Het transport tot in België duurt slechts 10 tot 11 dagen, de helft minder dan het transport van andere bananen! Daardoor kan de fruitkweker de bananen later oogsten. De Papillon-banaan rijpt langer aan de plant en bevat dus meer natuurlijke suikers, waardoor de vrucht beter smaakt! Bovendien is de schil veel dunner, waardoor de Papillon-banaan veel meer vruchtvlees heeft. Gulzig zijn mag, het is voor het goede doel!
Weg met die grote plastic verpakkingen, onze bananen krijgen een nieuw jasje! Ze krijgen namelijk een mooi roze lintje, wat volledig in lijn ligt met ons engagement en met Actie 9 van ons Act for Food actieprogramma, de strijd tegen plastic. Dankzij dit initiatief kan Carrefour niet minder dan 8 ton plastic per jaar schrappen. En dat is dan weer een groot pluspunt voor de planeet, toch?